teknősbéka a salmiakban

csütörtök, július 03, 2008

ügyintézés

tegnap Bemapoe kapcsán eszembe jutottak tavalyi élményeim, s bár legtöbben már ismeritek őket, álljon itt egy közűlük:

eldöntöttem, hogy vonattal akarok utazni, mégpedig interrail jeggyel, merazjó. utána nézek hol lehet kapni, azt írja miskolcon is, irány a tiszai! aha, azt hitted.. igaz, hogy nemzetközi pénztár vagyunk, de ilyet nem árulunk, menj a szemerére! ok. szemere MÁV iroda: a szokásos várakozás után sikerül elmagyarázni, hogy mit szeretnék, elő is keresi a hölgy a 42 oldalas kitöltési útmutatót(!) a jegyhez. túl jutunk az olyan problémás részeken, mint full name, country, mikor jön a csavar! pass-/id-nr veszem elő a személyimet, de máris látom, hogy itt gondok lesznek(kiszúrom az ilyen jeleket: tágul a pupilla, sűrűsödik a levegővétel, remeg a szemhéj). azt mondja útlevél. mondom személyi. az nem jó. miért? mert útlevél kell. oda van írva, hogy ID-NR. az személyit jelent. nem baj, útlevél kell. az nincs, készül. az gond. de minek, úgyse azzal utazok. az kell. ok, kösz a segítséget. otthon call MÁV, érdeklődés hogy mi a teendő, mikor nincs útlevelem, de utazni akarok. kis értetlenkedés a telefon túlsó végén, hogy minek kellene útlevél, hisz EU van. tudom, én is ezt mondtam a jegyirodában, nem hittek nekem. hát, pedig ki kellett volna adni a jegyet személyire is. az régi szabály, hogy csak útlevélre, már nem érvényes, van új! ok, akkor legyen szíves hívja fel miskolcot, hogy adjanak nekem jegyet. ok. vissza szemere. jöttem a jegyemért! van már útlevél? nincs. akkor nincs jegy. MIVAN? most beszéltem a központotokkal, hogy elég a személyi. nem elég. hívd fel őket! ..telefon.. igen, már elég a személyi is, de mi erről nem tudunk. he? most hallottad! ez nem elég, hivatalos levél kell a központból. te most szivatsz engem? nem, ez a szabály. mi? az, hogy ha nem kapod meg hivatalos levélben azt, amit hallasz a központodból, meg olvasol a neten, akkor nem csinálod meg? jöjjön vissza egy hét múlva, addig megpróbáljuk elintézni. viccelsz? egy hét múlva párizsban leszek. ez van. aha, kösz. másnap irány a keleti, jegy megvesz és kész. személyivel.

nos, valahogy így történt a jegyvásárlás(úgy rémlik, hogy háromszor voltam a szemerén, de már nem emlékszem pontosan, elég a kettő is). félreértés ne essék, semmi bajom a mávval, csak az ilyen emberi hülyeséget nem szeretem. és itt jön az, hogyha ez egy utazási irodában, vagy egy akármilyen magán cégnél történik, másnap már nem dolgozik ott az illető.

3 megjegyzés:

bemapoe írta...

Hehe, köszi a linket... Hátha valaki :D

bemapoe írta...

Amúgy durva. De jellemző.

annalight írta...

hülye droid