teknősbéka a salmiakban

szombat, július 26, 2008

Megint Állunk Vazze

pedig én szeretem a MÁV-ot. najó, a vasutat. meg nem szeretem mikor értelmetlenül fikázzák. de tegnap sikerült megtapasztalnom, hogy azért adnak okot rendesen. bonyolult volt a tervem elismere. nyíregyházán 17:26kor felszállok a vonatra, miskolcon 18:26kor meg leszállok. huhh, belefért egy mondatba.
a problémák akkor kezdődtek, mikor a bemondták, hogy a vonat 10 perces késéssel közlekedik. ok, kibírom. ezt követően háromnegyed6 körül helyesbítettek, 30 perc. jó. telnek-múlnak a percek, de a vonat csak nem jön. 50 perc. 60. remek!  100. ezen a ponton megoszlik a vonatra várakozó tömeg: vannak akik úgy gondolja, hogy hamarabb hazaér a 18:43-as személlyel, és vannak az optimisták(jelen esetben jómagam is, a személyvonaton ülők/állók sűrűségét látva, illetve a vonatot légkondícionáló berendezésének (ablak) hatékonyságát ismerve, valamint megkérdezve az információnál, hogy mi a helyzet, és ott azt a tájékoztatást kapva, hogy hajdúhadház(kb 20 perc nyíregyig) környékén van a gond, de már megindult a forgalom) 120! 140. 150. 180. 210. én itt untam meg, és elindultam a 20:43-as személlyel. kicsit meglepődtem mikor a kalaúzt megkérdezve megtudtam, hogy 22:50re érünk miskolcra. merthogy szerencsen majd állunk. jó. szerencsen leszálltam, megtudni, hogy is áll az IC-m. 240. megkérdezem a pénztárost az i betű alatt, hogy mit tud, s felháborodva a forgalmishoz küld. kösz. tőle megtudom, hogy nem tud szinte semmit az ügyben, de úgy gondolja a 240 reális, merthogy 20:50kor már megindult a forgalom. jó, úgyis csak 22:15kor indul tovább a személy, a 4 óra késéssel pedig 22:01kor már itt kellene lennie a vércsének (ugyanis ilyen szép neve van az ICnek). 22:10kor visszaszállva a személyre még hallom, ahogy a hangosból 300 percet mondanak.. 22:50kor meg is érkeztem a tiszaira, röpke 4 és fél órával a tervezett időpont után. a pénztárban nagyon készségesen visszaadják a pótjegy árát. várok még egy kicsit, de csak nem akar a kezembe nyomni még pár száz/ezer forintot a "kényelmetlenségért". vagy a fülembe egy elnézést. rendben, köszönöm jóéjszakát.

félreértés ne essék, nem a késés a baj. nem tehettek róla ha jól gondolom (nagy vihar volt debrecen környékén, minden onnan jövő vonat ugyanígy késett). az a gond, hogy mikor már tudtak a gebaszról, akkor sem mondták meg az utasoknak, csak hozzá adogattak 10-20-30-60 perceket a késéshez. ha ehelyett azt mondták volna, hogy "bocs leszakadt a felsővezeték, meg négy tehén a sínekhez láncolta magát, és különben is péntek 25-e van, szóval fogalmunk sincs, hogy mikor jön a vonat" akkor mondjuk elmegyek a 18:43assal, vagy visszamegyek a szállásra. 

ezt meg csak a vicc kedvéért. 20:12kor készült. az egyetlen vonat a táblán ami nem késik, egy érkező szerencsről. s emiatt a véletlenül elindulni tudó vonatokat nem is tudták kiírni, csak bemondták 4 perccel az indulás előtt..