teknősbéka a salmiakban

csütörtök, február 14, 2008

cigicigicigaretta?

kösz nem.
minap edzésre tartottam egy a célra alkalmasnak tűnő villamos segítségével, mikor arra lettem figyelmes, hogy valami olyan reakciót váltott ki egyik in/output szervemből, amit a dohányfüst szokott. vajon mi lehet ez, hisz biztos nem az égő dohányt érzem, villamoson kizárt dolog. és mégsem! az emberi kreativitás határtalan ha arról van szó, hogy hülyén viselkedjünk! gondolom elrejtette bőrkabátja alá a már égő szálat mikor felszállt, ezáltal elkerülve azt a mindenki számára kellemetlen helyzetet, hogy valaki odaszóljon neki: 'talán ezt mégse kéne'. kérdem én halkan: miért?
mármint nem az a kérdés, hogy miért száll fel égő cigivel, arra tudom a választ. (kultúrálatlan)
a kérdés arra vonatkozik, hogy miért cigizhet egyáltalán a megállóban? az utcán? a bárban? az egy dolog, ha olyan hülye, hogy mérgezni akarja magát drága pénzért, mit érdekel az engem. de nekem ne okozzon betegségeket! ne nekem kelljen arrébb mennem, ha zavar a füstje. ne a nemdohányzó helység legyen kijelölve, hanem a dohányzó! aki füstölni akar, füstöljön zárt helyen. fulladjon meg egyedül, engem hagyjon ki a mókából.
a dohányzás nem betegség. már a legelején tudod, hogy káros, hogy addiktív. ez nem olyan, mint amivel gyakran tévesen azonosítják, a túlsúlyosság. enni muszáj. cigizni nem. ha nem lenne teljesen világos a kapcsolat, onnan indult ez a gondolatmenet a fejemben, hogy miért is kell nekem is fizetnem a dohányzás miatt tüdőrákos emberek kezelését? ha valaki kárt tesz magában szánt szándékkal, miért is fizessek én is? persze, ha megfázik, akkor fizetek. ha eltörik a keze fizetek. ennyi szociális érzék szorult belém. de nehogymár én is fizessem annak a kezelését aki önmagát mérgezte!(miközben erősen fáradozott azon, hogy engem is hasonló hatásoknak tegyen ki) erre szokás dohányos oldalról azt válaszolni, hogy aki chipset eszik, tudja, hogy el fog hízni, ha neki lesznek érrendszeri problémái, az az ő baja, az ő felelőssége. azt hiszem kicsit komolyabban belegondolva elég egyértelmű a különbség.
adóemelést követelek! jövedéki adót!(remélem nem keverem össze valamivel) tessék csak nyugodtan még jópárszáz forintot rátenni a dohánytermékekre, és megemelni a büntetés nagyságát az illegális árúsoknak, és a tőlük vásárlóknak! aztán a plussz betvételt lehet az egészségügybe rakni. ezzel is le lehet szoktatni pár dohányost. aztán még nagyobb adók. még kevesebb dohányos. majd betiltani a dohányzást!
aztán bele ér a kezem a ..

Nincsenek megjegyzések: