teknősbéka a salmiakban

kedd, március 18, 2008

go al-Harazi!

belefutottam ma egy érdekes írásba. hátsó oldal, sport rovat. már a cím tetszett: Lóvá tett Berki . már itt sejtettem, hogy ebből valami szép magyaros nyavajgás lesz. nem is kellett csalódnom. történt ugyanis, hogy nem Berki Krisztián (aki egyébiránt kiváló tornász) kapta a szabadkártyát, amivel indulhatott volna az Olimpián (erre azért lett volna szüksége, mert nem sikerült kvalifikálnia magát). helyette a jemeni Nasvan al-Harazi indulhat a játékokon. a szerző megemlíti a szabadkártyaosztás folyamatát, majd gyorsan tovább is lép, a szabályok 
szidására, majd a magyar sportdiplomácia kritizálására.
persze nem lehet kihagyni a végéről, hogy majd figyeljük a jemeni tornászt, hogy szerepel majd. valószínűleg legutolsó lesz. igen, én is sajnálom Berkit. de! pont ez a szabadkártya lényege! hogy nem szakmai szempontok alapján kell dönteni. hogy esélyt adjon olyan országak versenyzőinek egy-egy sportágban, akinek másképp esélyük sem lenne. de ha indíthatnak egy sportolót, az emberek 
megismerik a sportot, megszeretik, versenyeznek benne, és voilá, kész az új sikersportág az országban!
egyébként meg kvalifikálta volna magát úgy ahogy azt kell. mégegyszer mondom, tényleg kár érte, de nem a sportdiplomáciát, meg al-Harazit kell szidni, hanem a szabályokat, vagy urambocsá' Berkit. de leginkább senkit se..

ps
íme egy egészen más blogger vélemény (épp a kvalifikáció szabályairól próbáltam informálódni, mikor rátaláltam)


Nincsenek megjegyzések: